Tuto : cara cara buat new page .


Ok . harini aku nak buat tuto yg baru aku PRO sikit bub nie . ok pertama sekali mestilah membaca dengan teliti . sebub kadang kadang ayat aku nie mcm keling sikit . untuk menyenangkan korang . aku banyak bubuh gambar . bagi korang paham la kan .


 korang klik edit post



 nampak kan sblh edit post ada edit page ? korang klik edit pages ye .



 lepas korang klik edit pages . new page akan keluar . korang klik new page tu .



 lepas uh akan keluar mcm nieee , yg nie contoh oke . so ikut korang la nak tulis ape dalam kotak uh . then dh siap klik publish page .

 sebelum publish , tick no gadget seperti di atas ye .



 untuk dapat kan url , tekan view page .



 nampakan url ? korang copy and paste la kat tempat yg korang nak letak tuhh . sebagai contoh tab . oke tab aku akan buat stgy malam oke . 

Kalau tkpaham sila PM me kat fesbuk oke ? thx
ok . baii 
 
COPYRIGHT BY NURUL HAFIZA ©