15 hari pon berlalu....


Assalamualaikum



Makin diam makin bersawang.... FUH FUHHH! *tiup habuk*

Alhamdulilah, hingga ke harini aku masih bernyawa, terima kasih YA ALLAH atas dugaanmu, berat bagi aku untuk menanggung sakit untuk pertama kali dalam bulan yang mulia ini..

Dimulakan dengan ramadhan pertama, virus ulser menyerang, melarat sampai ke hari ke 4, ke 5 alhamdulilah, ALLAH izinkan aku sihat sejahtera tanpa sebarang sakit.

Dan selepas itu, terus kembali sakit, diserang gastrik bertubi, perghh! sengugut boleh tahan lagi la serius cakap ni. tapi apakan daya, ALLAH itu maha kuasa.

Sekali lagi, 2 hari lepas, aku diserang keracunan makanan, hampir2 kalah dalam bertempur dengan nafsu. syukur, ALLAH berikan aku kekuatan. aku lawan sampai ke maghrib. mmg sepanjang sakit tu aku hanya mampu doakan itu.

Aku tau sakit itu penghapus dosa, mungkin ALLAH dengar apa yg aku ngadukan. terima kasih YA ALLAH. aku terima apa yg telah diaturkan, qada' qadar aku, nak atau taknak, selagi aku ni hidup menumpang di muka bumi ini, aku tau, tiap2 hari adalah dugaan. WALLAHUA'LAM.

Syukur, kini aku pulih, cuma letih, pengalaman pertama kerja masa bulan puasa katakan, lasak, tapi berkat. moga2 *AMIN*

Kadangkala, yg sakit itu manis, yg manis itu pahit, kerna hidup tak selalu nya indah. indah hanya di syurga. WALLAHUA'LAM



love, bambam
 
COPYRIGHT BY NURUL HAFIZA ©