why me?

//Assalamualaikum . bonjour


Insomnia dicirikan dengan ketakupayaan bertidur dan/atau ketidakupayaan bertidur selama tempoh yang munasabah. Penghidap insomnia biasanya merungut kerana tidak berupaya menutup mata atau "merehatkan minda" buat melebihi beberapa minit setiap kali. Kedua-dua insomnia organik dan insomnia bukan organik merupakan gangguan tidur. Insomnia biasanya diakibatkan oleh ketakutan, tekanankebimbanganubatherbakafeina,kemurungan atau kekadangnya tanpa sebarang sebab yang ketara. Minda yang terlalu aktif serta sakit fizikal juga boleh mengakibatkannya. Mencari sebab yang mengakibatkan insomnia biasanya diperlukan untuk merawatnya. - sumber google


Pukul 3 pagi, suasana rumah sepi, tidur dh semua.

Bila sampai tang aku, arghhhhhhh! erghhhhhh! grrrrrrr! !@#$$%^&** segala kata kata pujangga keluar dari mulut!

Dah berbulan aku rasa aku mengidap penyakit ni, mengantuk! tapi mata nak tahan, segar tetiba, bagaikan tiada untuk hari esok.

Tidur la wahai mata, tenang la wahai hati, pujangga aku selalu manjakan untuknya, hampa seribu kali seratus, dia tak hiraukan aku yg keletihan, makin aktif mataku memandang, hendak menagis, tiada air yg keluar, tiada tangis yg dibunyikan, sayu menerpa, zapppppppp gitu bunyinya -,-

Cuba berubah, gagal! pritttttt *bunyi wisel* sila cuba lagi. begitulahh jawapan yg aku dpt. diterkam amarah. disapa bisikan bisikan angin krikkk kriiikkkk *bunyi cengkerik*

Penat mcmana pon, mata hanya lelap sement dua gitu, lepas tu segar bagaikan tidur 2 3 jam. hampa! sedih! kesal! rasa nak penumbuk org! bila dh jadi mcmnie, kesudah tkdk ikhtiar!

Aku ku terus mencuba, dan mencuba, demi badan, demi otak, demi kesihatan, chayok chayok pja *muka konfiden*

Wish me luck :>

dey macha, capati satu please :)



//pja bambam
 
COPYRIGHT BY NURUL HAFIZA ©