Aku pon ada hati.

Assalamualaikum.


Aku sedar, aku tak banyak cerita pasal hati, bukan taknak, tapi aku elakkan, tapi bila aku pikir kembali, inilah luahan hati aku, ini hak aku, ni tempat yg paham aku, kenapa mesti aku sekat?

"Orang sekeliling" bisik hati

Benar, terlalu banyak hati aku kena jaga, keluarga, kawan, org tersayang, penting sgt penting, Dorang yg ada tatkala aku jatuh, tersungkur dek dunia yg penuh duri. Tiada dorang, siapa lah aku,

Ya! Aku bukan siapa-siapa, tapi aku manusia yg ada perasaan!

Berhati-hati dengan hati? selalu. sgt selalu aku berhati-hati, kadangkala terbabas, sbb apa?

 "aku manusia lah"

Aku pon tahu marah, tahu memberontak, tahu membenci, aku tahu! tak bermakna aku tak tulis aku tak rasa, aku rasa!

tapi aku diam!

aku pikir dan pikir!

sampai bila aku nak sabar?

sampai bila aku nak sekat hati aku?

sampai mati?

biar hati org lain sakit sbb aku penting diri? mestilah tak!

tapi.... salah aku? mungkin.

aku ego, buta kerana ego, negatif tentang hidup, hidup aku sendiri!

sampai bila aku tak pasti,

aku cuba, jgn cakap aku tak cuba! aku juga terluka! jgn ingt kau sorg saja tau sakit.

aku nekad, aku terus cuba.

sebelum ni aku boleh, kenapa skrg aku tak boleh pulak kan?

duhai hati, duhai jasadku, duhai diri sendiri, Never give up, no matter what happens.

semua org tak sempurna, semua org buat salah

aku pon sama.

goodluck dear myself.



Beautiful things happen in your life when you distance yourself from the negative things.

By : Nurul Hafiza

3 comments:

Busyra Bt Takiyudin said...

setiap dugaan mesti ada pengakhirannya. tabah ye dear. :)

Phat said...

oit pja bam bam

CintaHati Lina said...

motivasi diri yang sangat baik... tahniah sebab buang sifat negative dan terapi yang positive.... teruskan berblog ....

salam ukhwah dear...

 
COPYRIGHT BY NURUL HAFIZA ©