moto rosak punya pasal.

//Assalamualaikum . bonjour


perbualan akk adik, huhuuu.


HAHA, cerita ni hari khamis lepaih, aku bawak moto p manong, aku tau moto aku dh keng brek tak makan, tapi sbb aku ada hal aku redah jugak, smpai2 manong aku soh la si bulat repair moto aku. dia bg btoi brek dgn rantai moto

Cerita sebenarnya bermula, sesudah 5 pm, tiba masanya aku pulang ke kuala kangsar, dengan muka confident bawak moto bajed moto dh sihat sejahtera gayanya. Dengan tidak semena bila masuk gear 3 aku rasa moto berat, tgok meter 60, dalam hati "apekejadah moto ni cam sipot sedot nyot nyot ni" masa tu relax lg muka selambe nampak gg kontot comel tu.

Tetiba smpai RPA, moto dh berat, tekan 20 tkmau naik, alamak alamak! trpksa berenty kejap smbil call mak, masa tu mmg ingt mak dh balik rumah, bila kol "mak ada mana?" then mak jawab "ada penang" aku "what? moto rosak ni" then bla bla dengan mak. aku ambil kptusan nak bwk jugak moto tu. dalam otak kira nak smpai umah je. tknk pkir ape dh.

Finally, smpai jugak rumah, sepanjang tu aku bawak gear 1 2 je, 3 4 dh tkleyh p. sumpah gelabah time tu. nasib aku mmg suka uad muka tak besalah. wakaka. kesian mak ayah kalut balik dari penang ka perak. pasai moto ja. haha.

Pesan dekat diri sendiri : jgn pandai naik je, geledah semua dolu,

Kbye,



//pja bambam
 
COPYRIGHT BY NURUL HAFIZA ©